Problem z turbiną.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • guaja
    Classic
    • 2012
    • 5

    Problem z turbiną.

  • Tomakinho
    Classic
    • 2010
    • 24

    #2
    Problem z turbiną.

    Mam taki problem.
    Wycieka mi olej z węża który idzie od turbiny do intecoolera. Ten co idzie za miską olejową. Jest on tam łączony na zimering lub złączkę chyba.
    Turbina działa poprawnie. Nie ma żadnych wycieków oleju na zewnątrz turbiny Nie ma spadków mocy. Samochód przyśpiesza poprawnie, jest dynamiczny.

    Czy może turbina nadaje się do regeneracji bo przepuszcza olej czy to może być inna przyczyna?
    Jestem laikiem w naprawach silnika więc wybaczcie jak coś źle napisałem.

    Z góry dziękuję za odpowiedź
    Skoda Octavia 1.9 TDi AXR 2006r. od 186 kkm.


    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      z tego co opisujesz to jest cos normalnego .jedyne to oznacza ze masz delikatna nieszczelnos w układzie doładowania mozna to łatwo naprawic dociagajac opaske lub wymieniajac oring na złonczu .olej zbiera sie z odmy silnika i zawsze bedą tam jego sladowe ilosci no chyba ze pzbedziesz sie odmy.
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • Tomakinho
        Classic
        • 2010
        • 24

        #4
        No a jeśli uszczelnię ten oring to czy olej nie dostanie się do intecoolera i nie uszkodzi go?
        Skoda Octavia 1.9 TDi AXR 2006r. od 186 kkm.


        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          olej nie uszkodzi icka. może sie go jedynie tam nazbierać (przeważnie przy nie sprawnej turbinie), wtedy po reanimacji turba można się zdziwić :P
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • Tomakinho
            Classic
            • 2010
            • 24

            #6
            Wczoraj jeszcze sprawdziłem turbinę mokra jest na obudowie.
            We wtorek mam mechanika umówionego żeby zdemontował turbinę i sprawdził skąd olej się bierze, gdzie jest nieszczelność.
            Skoda Octavia 1.9 TDi AXR 2006r. od 186 kkm.


            Komentarz

            • EMP-TURBO
              Drive
              • 2010
              • 89

              #7
              Zamieszczone przez Tomakinho
              Czy może turbina nadaje się do regeneracji bo przepuszcza olej czy to może być inna przyczyna?
              Przyczyn zbierania się oleju w układzie dolotowych może być kilka :

              - motor w nie najlepszej kondycji ,jeśli chodzi o układ tłoki-cylindry- pierścienie ,co powoduje duży przedmuch spalin na miskę olejową ,a w konsekwencji nadmierne wydobywanie się oparów oleju przex tzw."odmę" do węża ssącego turbosprężarki

              - brudy filtr powietrza,który uniemożliwia swobodne ssanie powietrza przez turbosprężarkę co powoduje nadmierne wysysanie oparów z odmy jak również przez uszczelnienie turbosprężarki .Turbosprężarka musi mieć swobodne ssanie ..........

              - złużyte uszczelnienie w turbosprężarce powodujące przedostawanie się oleju do układu ssącego

              Generalnie powinieneś sprawdzić najpierw wąż od odmy,czy w nim nie ma nadmiernej ilości oleju.Sprawdzić stan filtra powietrza oraz sprawdzać stan poziomu oleju,czy go nie ubywa w nadmiernej ilości.
              www.emp-turbo.pl
              www.facebook.com/emp-turbo

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #8
                Zamieszczone przez EMP-TURBO
                Zamieszczone przez Tomakinho
                Czy może turbina nadaje się do regeneracji bo przepuszcza olej czy to może być inna przyczyna?
                Przyczyn zbierania się oleju w układzie dolotowych może być kilka :

                - motor w nie najlepszej kondycji ,jeśli chodzi o układ tłoki-cylindry- pierścienie ,co powoduje duży przedmuch spalin na miskę olejową ,a w konsekwencji nadmierne wydobywanie się oparów oleju przex tzw."odmę" do węża ssącego turbosprężarki

                - brudy filtr powietrza,który uniemożliwia swobodne ssanie powietrza przez turbosprężarkę co powoduje nadmierne wysysanie oparów z odmy jak również przez uszczelnienie turbosprężarki .Turbosprężarka musi mieć swobodne ssanie ..........

                - złużyte uszczelnienie w turbosprężarce powodujące przedostawanie się oleju do układu ssącego

                Generalnie powinieneś sprawdzić najpierw wąż od odmy,czy w nim nie ma nadmiernej ilości oleju.Sprawdzić stan filtra powietrza oraz sprawdzać stan poziomu oleju,czy go nie ubywa w nadmiernej ilości.
                kolego przydatne informacje
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • Tomakinho
                  Classic
                  • 2010
                  • 24

                  #9
                  Byłem u mechanika i stwierdził to co napisał kolega EMP-TURBO, czyli:

                  Zamieszczone przez EMP-TURBO

                  - zużyte uszczelnienie w turbosprężarce powodujące przedostawanie się oleju do układu ssącego
                  Czekam aż części zamówi i będzie mi robił.

                  A z czego składa się takie uszczelnienie w turbosprężarce w silniku 1.9 TDi AXR?
                  To znaczy chodzi mi o to czy są to :
                  - tylko uszczelniacz
                  - a może uszczelniacz w całości z jakąś obudową
                  - czy też w skład wchodzą jeszcze jakieś węże?

                  Przepraszam za dziwne pytania ale jestem laikiem z takich tematów
                  Skoda Octavia 1.9 TDi AXR 2006r. od 186 kkm.


                  Komentarz

                  • EMP-TURBO
                    Drive
                    • 2010
                    • 89

                    #10
                    Zamieszczone przez Tomakinho
                    Czekam aż części zamówi i będzie mi robił.
                    Czy dobrze zrozumiałem ,że mechanik będzie naprawiał Tobie turbinę ?
                    Czy posiada on sprzęt aby po skręceniu doważyć "koras" na prędkości zalecanej przez producenta tej turbosprężarki 168.000 tyś obr/min ?
                    www.emp-turbo.pl
                    www.facebook.com/emp-turbo

                    Komentarz

                    • Tomakinho
                      Classic
                      • 2010
                      • 24

                      #11
                      Nie nie on będzie robił tylko zawozi do zakładu co się tym zajmuje.

                      Źle się wyraziłem sorry
                      Skoda Octavia 1.9 TDi AXR 2006r. od 186 kkm.


                      Komentarz

                      • Kinek
                        Classic
                        • 2011
                        • 3

                        #12
                        Mam podobny problem.
                        Miałem utratę mocy przy 3000 obr/min, na vag-u wyszło nadmierne doładowanie silnika, turbina po zdemontowaniu okazała się szczelna i została tylko wyczyszczona, po założeniu brak błędów, wszystko ok. Zrobiłem 5 tyś km i to samo, brak mocy, błąd na vag-u. Udałem się do innego mechanika, stwierdził olej w przewodzie prowadzącym do intercoolera - stwierdził, że skoro turbina nie cieknie, a była czyszczona 5 tyś km temu i dodatkowo ten olej, no to powiedział, że są to przedmuchy. Zrobienie silnika określił +/- na 1200 zł, o ile nie ma progów na cylindrach... i tu mnie nastraszył, bo jak są progi, to koszty będą ogromne, albo drugiego silnika szukać... Czy ktoś jest w stanie coś mi doradzić?? Rozkładać silnik i liczyć, że to tylko pierścienie?? Czy można zrobić same pierścienie i nawet jeśli będą progi na cylindrach, to złożyć silnik i liczyć, że będzie okej?? Przebieg 238 tyś km, kupiłem 2 m-ce temu. Odczyt z silnika taki sam, więc chyba nie był kręcony? Proszę o poradę...
                        1.9 TDI 90KM
                        AMBIENTE

                        Komentarz

                        • splawik
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 1292

                          #13
                          Kinek, Wpadnij na spota chyba jutro jest, to z chłopakami coś się mądrego wymyśli.
                          A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                          AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                          O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                          -------------------------------------------------
                          Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8039
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Kinek
                            Odczyt z silnika taki sam
                            Tu Cię zmartwię, jeżeli przebiegi są takie same na liczniku i w sterowniku to przebieg był kręcony na 100%.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • Kinek
                              Classic
                              • 2011
                              • 3

                              #15
                              Zamieszczone przez AdamB
                              Zamieszczone przez Kinek
                              Odczyt z silnika taki sam
                              Tu Cię zmartwię, jeżeli przebiegi są takie same na liczniku i w sterowniku to przebieg był kręcony na 100%.
                              Mówiąc taki sam miałem na myśli zbliżony... zaraz po kupnie mechanik mi to sprawdził i odczyty różniły się... nie pamiętam tylko czy ta różnica wynosiła 150 km czy 1500 km..., w każdym razie mechanik stwierdził, że różnica między licznikiem a sterownikiem jest to coś normalnego. Reasumując... odczyty nie były identyczne co do kilometra, ale zbliżone - różnica nie większa niż 2000 km.
                              1.9 TDI 90KM
                              AMBIENTE

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8039
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                Kinek, to powinno być OK. Dokładnie takie same wskazują na cofanie licznika.
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                Pracuję...